Hopp til hovedinnhold

Anita brenner for tenner

Anita Systems-gjengen på ett brett.

Anita Systems gjør det enkelt og trygt å være tannlege og pasient.

Anita Systems gjør det mulig for tannlegene å jobbe hjemmefra ved hjelp av BankID-innlogging og skybasert lagring.

– Pasienter og tannleger kan ha en trygg dialog om tannhelsen ved å logge inn med BankID. Da trenger man bare mobilen og kan logge inn fra hvor som helst, forteller daglig leder og medgründer, Ilham Hussein.

I 2017 oppdaget Ilham at det manglet smarte bookings- og journalsystemer for tannleger i Norge. Med interaksjonsdesign som bakgrunn og et brennende ønske om å lage et godt verktøy, satte hun og teamet i gang.

– Vi har fått veldig gode tilbakemeldinger fra klinikkene, forteller Ilham.

BankID sikrer helsedata

Mens mange tannlege-systemer er server-basert, er Anita en skybasert webløsning uten behov for installasjon. Løsningen er integrert mot andre helsesystemer og Digipost, noe som gjør datautveksling enkelt og trygt.

Systemet bruker BankID for sikker innlogging.

– BankID var det opplagte førstevalget. Tannlegene og andre ansatte på kontoret bruker BankID, og dermed sikrer vi at innloggingen ikke deles. BankID gir økt sikkerhet for at helsedata ikke kommer på avveie, sier Ilham.

Varslinger i Anita-appen

Folkeopplysning målet

Anita Systems ønsker å få nordmenn inn på booking-plattformen MyAnita. Pasientene logger inn med BankID, og kan booke time, se journalen sin og oppdatere helseskjema. Målet er å gi pasientene mer kunnskap om tannhelse, egne rettigheter og behandlingsalternativer.

– Folk vet lite om tannhelse og den sterke sammenhengen mellom kropp og munn. Folk mangler også kunnskap om rettighetene man har som pasient, for eksempel at du har krav på flere behandlingsalternativ med kostnadsoverslag og risikoer. Vi ønsker at Anita skal hjelpe tannlegen og pasienten til å bli bedre, sier Ilham.


BankID til din bedrift?

Vil du gjøre din kundereise trygg og enkel med BankID? Ta kontakt med oss eller forhandler for å utforske muligheter.